Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kapcsolat

Bakó Marianna
Árpád u.43.
4440 Tiszavasvári
Telefonszám: +36 30 6244149
Írjon nekünk

 

 

 

 

 



A testi-lelki méregtelenítés hatásai és formái

Rohanó világunkban minden embernek számtalan kihívással kell szembenéznie nap-mint nap. Annyiféle elvárásnak kell megfelelnünk, hogy egyre inkább elveszítjük a kapcsolatot önmagunkkal, és nem figyelünk oda testünk-lelkünk jelzéseire. A stressz fogalmát mindenki ismeri, és nincs olyan ember, aki még ne találkozott volna vele, illetve valamelyik általa kiváltott betegséggel. A stressz megváltoztatja szervezetünk kémiáját, serkenti az adrenalin termelést, amivel egyidejűleg viselkedésünk is megváltozik. Az állandó siettség és idegesség miatt kialakuló helytelen táplálkozási szokások idővel elhízáshoz, gyomor-és bélrendszeri, és egyéb panaszokhoz vezetnek. A stressz negatív hatásnak nagysága azonban nem abban rejlik, hogy mekkora a terhelés mértéke, hanem attól függ, hogyan vagyunk ezt képesek kezelni, miként reagálunk rá.

A felhalmozott méreganyagokat leghatásosabban „böjtöléssel” távolíthatjuk el szervezetünkből. Téves azt képzelni, hogy a böjtölés célja az, hogy a testünktől vonjuk meg a tápanyagokat. Ellenkezőleg, az cél, hogy megerősítsük egészségünket, és olyan élelmiszerekkel fokozzuk életerőnket, pörgessük fel anyagcserénket, amelyek különösen értékes tápanyagtartalommal és méregtelenítő hatással bírnak.

A böjtölés során válasszunk természetes, ha lehet bio élelmiszereket. A megfelelő fehérjetartalom beviteléhez friss zöldségfélékből, illetve zöld levelű növényekből készített ételeket, turmixokat fogyasszunk. Ilyenkor kerüljük a kávét, az alkoholt és a cigarettát, hiszen ezek a szerek a tudatunkat felpörgetik és az eredményes böjtölés „mellékhatása” a lélek, a szellem megtisztulása is. Fontos, hogy ügyeljünk a megfelelő folyadékbevitelre, napi 8-10 pohár folyadék elfogyasztása javasolt ilyenkor. A legjobb a tiszta víz, de a gyógyteák is kiválóan alkalmazhatók. mint például a máriatövis, a borsmenta, vagy a citromfű. A megfelelő folyadékbevitel biztosítja, hogy a vese folyamatosan képes legyen a méreganyagok kiválasztására. A böjtölés alatt kerüljük a szénhidrátbevitelt és a tejtermékek (kivéve a joghurtot és a kefirt) fogyasztását is. Néhány növény különösen alkalmas ilyenkor megfelelő tápanyagokkal ellátni a szervezetet. Ilyenek például az algák, a bogyós gyümölcsök, gojibogyó, homoktövis, a kombucha, a chiamag, vagy a gabonacsírák.

A test megtisztításának másik hatékony módja a szaunázás. Szaunázás közben verejtékezni kezdünk, a pórusaink kitágulnak és a káros anyagok ilyenkor könnyen távoznak a szervezetből. A folyamatot felgyorsíthatjuk bőséges folyadékbevitellel. Rendszeres szaunázással a könnyedén megszabadulhatunk a zavaró zsírpárnáktól is, és a bőrünk állapota is javulni fog.

Az aromaterápia igen nagy hatást tud gyakorolni a szervezetünk kémiájára, hangulatunkra és érzelmeinkre egyaránt. Az illóolajok belégzés és felszívódás útján hatnak. Az aromaterápiás masszázs képes elősegíteni a test mély ellazulását, és kiegyensúlyozza a szervezet energiaszintjét. A masszázs elősegíti a nyirok és véráram stimulálását, ezáltal pedig salak és méreganyagok távozását a szervezetből. Az illóolajok párologtatásával, vagy a fürdővízbe csepegtetésével idegrendszerünket nyugtathatjuk meg. Nyugtató hatású a bergamott, kamilla, levendula, ilang-ilang, vagy a narancs olaja.

Bár a meditációnak nem ez az elsődleges célja, de alkalmazásával hatékonyan sikerül megnyugtatni és ellazítani testünket és lelkünket egyaránt. A meditációhoz szükséges a zavartalan környezet. A hatást fokozhatjuk halk zenével, gyertyákkal, illetve illóolajok, füstölők használatával is, amelyek segítenek jobban ellazulni. Ilyenkor megszabadulhatunk a felgyülemlett haragunktól, sértettségünktől, rossz viselkedési mintáinktól, beidegződéseinktől és félelmeinktől egyaránt. A meditáció lehetőséget nyújt belépni az elménk elől elzárt területekre, és találkozni személyiségünk rejtett részével. Ennek segítségével testünk-lelkünk egészségesebbé válik, jobban megismerjük önmagunkat, növekszik szellemi teljesítőképességünk, vitalitásunk és kreativitásunk is fokozódik.

Nagyon hatékony segítség lehet tehát, ha a fenti lehetőségekkel a stressz kezelésére alkalmas módszereket vezetünk be a szokásainkba.

 

ZWYwZ